מחקר שיווקי


החשיבות של שיווק לעסק שלך

ללא לקוחות העסק שלכם לא יצליח לשרוד וזו עובדה מוגמרת. לא משנה כמה המוצר שלכם מיוחד, כמה אתם נחמדים או כמה השקעתם בעסק שלכם ללא מכירות אתם לא תשרדו. על כן יש להגדיל כל הזמן את המכירות של המוצר שלכם ולהגיע לכמה שיותר לקוחות. ישנה דרך אחת להגדיל מכירות והיא מגיעה בדמות שיווק נכון של העסק שלכם. שיווק מאפשר לכם להגיע ללקוחות ולפנות אליהם בצורה חכמה. שיווק נכון הוא הבסיס של כל עסק וניתן לומר בפה מלא כי בלעדיו אף עסק לא יצליח לשרוד. על כן כל עסק קטן כגדול צריך להקצות תקציב לתחום השיווק ולהשקיע בו.

עשית שיווק בלי מחקר מקדים? זה מה שיקרה...

שיווק אינו יכול להתבצע סתם כך, על השיווק להיות מבוסס על אדנים ברורים ולהתבסס על מחקר מעמיק. מחקר שיווקי הוא קריטי וכאשר אנחנו משווקים את העסק שלנו ועלינו לפעול על פיו. אסור לנהל את נושא השיווק בעסק שלנו ללא מידע מבוסס וללא מחקר מעמיק המורה לנו כיצד לנהוג. על המחקר לכלול מידע על הלקוחות שלנו, על השוק שבו אנו פועלים ועל המתחרים שלנו. עליו לנתח בדיוק מה הם נקודות החוזק של העסק שלנו ומה הם החולשות שלו וכיצד עלינו לפעול בשוק בו אנו פועלים. המחקר יכול לרדת לרזולוציות של קמפיין ולהורות לנו כיצד לנהל את הקמפיין הפרסומי ואל איזה קהל עלינו לפנות. ככל שהמחקר יהיה מקיף יותר כך סביר שנוכל להגיע להחלטות חכמות יותר וזה דבר בעל ערך עצום.

אילו נתונים צריך לדעת כאשר מבצעים מחקר שוק?

  1. מידע שיווקי
    עלינו להבין בדיוק מהו השוק שבו אנחנו פועלים, מה המחירים בשוק, מה ההגבלות המשפטיות הקיימות בשוק, מהו ההיצע והביקוש הקיימים בשוק ולמעשה כל מידע על השוק שלנו הוא בעל ערך עצום.

  2. סגמנטציה

את השוק יש לחלק לסגמנטים ולקבוע מה הם הסגמנטים שצורכים את המוצר שלכם. אי אפשר להגיד כי כל הלקוחות אוהבים את המוצר שלי וכולם צורכים אותו אלא יש לאפיין במדויק את הלקוחות שלכם ומי הוא קהל היעד שלכם.

  1. טרנדים

טרנדים הם למעשה התנהגות השוק בפרק זמן מסוים, באמצעות בדיקה של טרנדים קודמים אנחנו יכולים לחזות כיצד השוק יתנהג כאשר נשיק מוצר חדש.

  1. SWOT

SWOT היא שיטת ניתוח של השוק הלוקחת בחשבון את החוזקות, החולשות, ההזדמנויות והאיומים על ושל המוצרים שלנו. באמצעות ה-SWOT אנחנו יכולים להגיע למסקנות מעניינות במיוחד ולהגיע לתובנות בנוגע לשיווק המוצר שלנו. ה-SWOT מאפשר לנו להתייחס אל המוצר שלנו ואל המתחרים שלנו וכך אנחנו מבצעים ניתוח שוק מקיף.

  1. התנהגות צרכנים

אחד הדברים החשובים ביותר בכל מחקר שוק הוא להבין את התנהגות הצרכנים של המוצר שלנו. התנהגות הצרכנים צריכה להיעשות בהתאם לסגמנטים השונים ועלינו להבין בדיוק מה גורם לצרכנים שלנו להעדיף מוצר זה או אחר.

עולם השיווק הדיגיטלי וההשפעה על מחקר שיווקי

יש לציין כי כיום כל מחקר שיווקי צריך להיעזר בכלים דיגיטליים. הפלטפורמות באינטרנט כוללות מידע רב שניתן להפיק על התנהגות הצרכנים, על הסגמנטים השונים של הלקוחות שלנו ועל מאפייני הצריכה של הלקוחות. שתי הפלטפורמות המספקות את המידע הגדול ביותר על הצרכנים שלנו הם גוגל ופייסבוק ומהם ניתן להפיק מידע רב על הצרכנים שלנו. כמובן שבכדי להפיק את המידע יש להשתמש באתרים אלו למכירת המוצרים שלנו וכך לקבל מידע מקיף על הלקוחות שלנו.

נפגש לקפה?

אם אתם בדרך לפרויקט דיגיטלי ורוצים לעבוד עם מקצוענים, צרו איתנו קשר

072.222.1605 SALES@NTT.CO.IL
//