דף נחיתה או אתר? 9 ההבדלים לפני שמחליטים


הרבה בעלי עסקים קטנים וגדולים שואלים את עצמם מה עדיף – דף נחיתה או אתר, ומה בעצם ההבדלים ביניהם? במאמר זה נעזור לכם להבין בפשטות 9 הבדלים עיקריים.

בקצרה, דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט אחד שמופיע לאחר לחיצה על קישור שיווקי ומטרתו לאסוף את פרטי הגולשים או למכור להם מוצר שירות באופן מיידי, בעוד אתר לרוב יהיה מורכב ממספר עמודים ויכול לשמש למגוון מטרות שונות ומגוונות.

כמובן שאין קו ברור המפריד בין דף נחיתה לאתר פשוט של עמוד אחד, אבל בגדול כשאנחנו מדברים על דף נחיתה לעומת אתר אלו ההבדלים העיקריים שכדאי להכיר:
 

 

  1. קהל היעד
     

קהל היעד בדף נחיתה הוא מוגדר וממוקד. לרוב נפנה אל דף הנחיתה ממודעה בקמפיין קידום ממומן. את המודעה נפרסם עבור קהל יעד מוגדר מראש ולכן נכוון וניצור את דף הנחיתה בהתאם לקמפיין הנוכחי. אם אנחנו מוכרים מוצר מסוים או משווקים שירות מסוים אנחנו נתכנן את עמוד הנחיתה והקמפיין בהתאם לקהל היעד.

לעומת זאת, באתר הראשי של העסק נציג מגוון רחב יותר של שירותים ומוצרים שיש לעסק להציע, ולכן אנחנו נפנה לקהלים יותר רחבים ומגוונים. כשאנחנו צופים תנועה גם מקידום אורגני אנחנו פותחים את השער לכל מי שמתעניין בתכנים המקצועיים שיש לנו להציע על גבי האתר, מבלי שבהכרח נדע איזה קהל זה יכול להיות.

קהל היעד לדפי נחיתה הוא מוגדר וממוקד קמפיין בעוד קהל היעד לאתר שלנו יכול להיות מגוון ורחב יותר.
 

  1. מהיכן מגיעים הגולשים?
     

בדף נחיתה, הגולשים מגיעים מקישור ישיר שאנחנו יצרנו כדי להפנות גולשים לשם. זה יכול להיות מתוך האתר שלנו (אם יש לנו אתר עם טראפיק טוב [הרבה גולשים] זה יכול להשתלב טוב), זה יכול להיות מהעמוד האישי עסקי שלנו בפייסבוק וברשתות החברתיות אחרות, ולרוב זה יהיה ממודעה בשיווק ממומן בגוגל, פייסבוק, לינקדאין וכו'.

באתר הראשי של העסק הגולשים יכולים להגיע ממספר מקורות. מאחר ויחס ההמרה בדף נחיתה גבוה יותר מאשר באתר הכללי, פחות מומלץ, לרוב, להפנות אל האתר הראשי ממודעות שיווק ממומן. אתרים שמשקיעים בקידום אורגני שמים הרבה דגש על תוכן איכותי שיוכל להיות מדורג גבוה בגוגל וכך פותחים את השערים האורגניים של גוגל.

בנוסף, אתר העסק יכול להיות ככרטיס ביקור שכל פעם שיחפשו את העסק באינטרנט ימצאו את האתר, וכמובן ניתן להוסיף אותו בפרופילים אישיים ועסקיים באופן טבעי.

בדף נחיתה התנועה תגיע לרוב משיווק ממומן בעוד באתר הגולשים יכולים להגיע גם באופן אורגני.
 

  1. זמן הקמה
     

בשני המקרים מומלץ להיעזר באנשי מקצוע ולבנות את הדף נחיתה או האתר עם מחשבה תחילה. התהליך דורש הבנה מעמיקה מה המטרה, החזון והצרכים שלכם ותהליך ההקמה הוא כמובן בהתאם למורכבות הנדרשת.

 

 

לרוב, דף נחיתה טוב ייקח לאנשי מקצוע מספר ימים בודדים להקים, בהתאם לקצב וההיענות של הלקוח, בעוד אתר בסיסי לרוב ייקח לפחות שבוע ושבועיים ואתרים מורכבים יותר ייקחו מספר שבועות ואף חודשים (אתרים מאוד מורכבים).

אתם מוזמנים לכתוב לנו כאן בדיוק מה הויז'ן שלכם לגבי האתר דף נחיתה ונחזור אליכם עם הצעה בהתאמה אישית.

דף נחיתה ניתן להקים בימים בודדים, בעוד אתר ייקח מספר שבועות.

  1. מיקוד עיקרי
     

המיקוד העיקרי של דף נחיתה הוא מכירה מיידית או איסוף פרטי הגולש (איסוף לידים). כשהגולש נכנס לדף נחיתה, לאחר שהתעניין במודעה, ולכן לחץ על הקישור, המטרה העיקרית היא למכור לו את המוצרשירות של העסק או לקחת את הפרטים שלו כדי שנוכל ליצור איתו קשר.

באתר העסק המיקוד שלנו הוא לא בהכרח כל כך מיידי וישיר. אתר העסק יכול להכיל חנות בה נמכור מוצרים ושירותים, אך לא בהכרח כל האתר יפנה ישירות אל עמוד המכירה. כשאנחנו בונים אתר לעסק אנחנו חושבים יותר על החוויה הכללית של המשתמש באתר.

ככל שהגולשים ייהנו מהאתר שלנו יותר ויפיקו ממנו יותר תועלת זה יעזור לנו לקידום האורגני שלו. גוגל עוקב אחר הנתונים הללו (ועוד הרבה אחרים) ובודק כמה זמן הגולשים נשארים, האם הם חוזרים לבקר באתר או ממשיכים לקרוא ולעיין בדפיו או לא.

ככל שהאתר נותן יותר ערך זה מגביר גם את הסבירות שאנשים יקשרו אליו, ישתפו אותו וימליצו לחבריהם. כל הגורמים האלה מחזקים את האתר במנועי החיפוש ועוזרים לנו להביא עוד גולשים ולקוחות פוטנציאלים אל אתר העסק.

בנוסף, באמצעות האתר נרצה הרבה פעמים ליצור היכרות עם הגולשים. ידוע שהרבה יותר קל למכור למי שכבר מכיר אותנו. אם אנחנו ניתן ערך רב לגולשים הם יטו לטובתנו, וגם אם כרגע הם לא זקוקים לשירות שאנחנו מציעים, אם נשמור על מקצועיות ומתן ערך רב זה בהחלט מגדיל את הסיכויים שהם ימליצו עלינו וישתמשו בשירותי במידת הצורך.

כמובן שיש הרבה מאוד סוגים של אתרים ומטרות שונות. אבל ניתן לומר שלרוב:

דפי נחיתה מטרתם תהיה הנעה לפעולה (השארת פרטים רכישה), בעוד רוב האתרים יהיו ממוקדים ביצירת רושם ונתינת מידע בעל ערך.

למעשה זה לא שחור ולבן אלא יותר כמו סקאלה. בדף נחיתה עלינו לתת את הערך והמידע הכי מדויק (ולא יותר מדיי) בשביל להניע לפעולה, בעוד באתר הראשי ניתן יותר דגש על המידע והערך המוצע בשילוב מדויק (ולא יותר מדיי) של הנעה לפעולה.

אפשר, במובן מסוים, להסתכל על אתרי מסחר, כדוגמת אמזון, כאוסף של דפי נחיתה. כל עמוד מלוטש היטב בשביל לגרום לנו לרכוש, וכל עמוד מכיל מידע רב העוזר לנו ללמוד ולהחליט עוד לפני הרכישה. אתרי מסחר הם למעשה אתרים גדולים שהמיקוד שלהם דומה יותר למיקוד של דף נחיתה מאשר של אתרי תוכן, תדמית וכו'.
 

  1. מחיר הקמה
     

ישנן מערכות להקמה דפי נחיתה באופן עצמאי. מערכת ותיקה ומומלצת בעברית היא רב-מסר, המציעה חשבון חינמי שלפי הצורך ניתן להרחיב לתשלום. התשלומים לשירותים כאלה בד"כ מתחילים מכמה עשרות שקלים בחודש ועולים ככל שיש יותר שימוש במערכת, יותר נרשמים וכו'.

אם לא רוצים לעשות את זה לבד, מחיר דף נחיתה איכותי מתחיל בסביבות ה-1000 ₪ ויכול להגיע לכמה אלפים בודדים לעמודי נחיתה מאוד מושקעים.

כנ"ל לגבי אתרים – יש מערכות חינמיות כמו למשל NTT, המערכת שלנו, וויקס החברה שכולם מכירים, סייט 123 ועוד. אם רוצים איש מקצוע שיבנה לנו אתר זה בד"כ מתחיל בסביבות 3,000 ומעלה לאתרי תדמית ויכול להגיע לסביבות 10,000 לאתרים יותר מושקעים.

כמובן שאתרים מורכבים עם פונקציות מיוחדות בהתאמה אישית יכולים להגיע גם לעשרות אלפים ויותר, השמיים (והכיס) הם הגבול.

דף נחיתה יעלה בסביבות 1,000-3,000 ₪, ואתר תדמית פשוט יתחיל בכ-3,000 ₪ ויכול להגיע לכ-10,000 ₪ ויותר, בהתאם לעיצוב, למורכבות ולהתאמות אישיות מיוחדות.
 

  1. גודל ומורכבות
     

כאמור, דף נחיתה יהיה דף אחד פשוט עם מינימום תוכן הכרחי להנעה לפעולה. לרוב הדף יהיה מורכב ממספר חלקים – מסר מרכזי, הנעה לפעולה, מיתוג "למה לבחור בהצעה הזו". אנחנו רוצים לכוון את תשומת לב הגולשים אל דבר אחד, ולשם כך עלינו להסיר כל דבר מיותר שיכול לתפוס את תשומת לבם.

ניתן להוסיף תמריץ שיניע אנשים לפעולה. למשל, אחד התמריצים הפופולריים הוא הצעת מידע איכותי וייחודי כקובץ PDF למי שיכניס את האימייל שלו. יהיה טופס הרשמה מובנה בעמוד ואפשר גם לשלב סליקה במידת הצורך. בסך הכל עמוד די פשוט ולא עמוס.

גודל ומורכבות של אתר כמובן יהיה שונה מאוד לרוב. בקצה האחד ישנם אתרי תדמית של עמוד אחד שיהיו דומים בגודל ובמורכבות לדפי נחיתה, ובקצה השני יש אתרים המכילים בתוכם חנות אינטרנטית, אזור אישי לנרשמים, פורומים, בלוג, כלים מתקדים ועוד.

יש להתאים את גודל ומורכבות האתר בהתאם לצרכים של העסק והחזון של הלקוח. כמובן שאתר שנבנה טוב יכול להתחיל קטן ולגדול כל פעם בהתאם לצורך. אם רוצים יום אחד שתהיה חנות באתר זה לא אומר שצריך מההתחלה שהיא תהיה שם. כדי לתכנן ולבנות נכון את האתר מההתחלה, חשוב רק לוודא עם בונה האתרים שלכם שהוא או היא יודעים שזה משהו שאתם מתכננים לעתיד.

דף נחיתה יהיה עמוד פשוט המורכבת ממעט מרכיבים, בעוד אתר יכול להיות פשוט כדף נחיתה או מורכב כיד הדמיון.
 

  1. כמות המידע
     

מטבע הדברים, בדף נחיתה כמות המידע יהיה מצומצם וממוקד. זה לא בלוג בוא תוכלו לשתף ולכתוב על כל הידע והניסיון שלכם.

באתר, לפחות מבחינת SEO, מומלץ לשים הרבה תוכן איכותי כל עוד הוא רלוונטי לנושא האתר והעסק.  
 

  1. סוג התוכן
     

התוכן בדף נחיתה יהיה תוכן שיווקי הנכתב בצורה מיטבית לגרום להנעה לפעולה. בין אם זה לרכוש את המוצר או להצטרף לרשימת המיילים שלכם, אתם רוצים להיות כמה שיותר בטוחים שכל מילה שם תכוון את הגולש אל המקום הנכון ושלא תהיה מילה אחת מיותרת.

התוכן באתר יהיה פחות שיווקי במובן הרגיל ויותר בנטייה למידע מקצועי ומועיל. כאמור, מידע איכותי יותר = סיכוי טוב יותר להתקדם במנועי החיפוש. בנוסף, כמה שהאתר שלכם ייתן ערך טוב ומהותי יותר עבור הגולשים, סיכוי טוב יותר שהם יתחברו אליכם והעסק שלכם וירצו לחזור לבקר.

בדפי נחיתה סוג התוכן יהיה שיווקי בעוד באתר הראשי התוכן יהיה יותר מקצועי ובעל ערך אמיתי לגולשים.
 

  1. יחס המרה
     

יחס המרה = כמה אנשים ביצעו את הפעולה שרצינו שהם יבצעו מתוך סך כל מי שנכנסו לעמוד אתר. מטבע הדברים אם אנחנו עושים עמוד נחיתה ראוי – אחוזי ההמרה שלו יהיו גבוהים בהרבה מאחוזי ההמרה באתר.

אחד הגורמים העיקריים שממירים הרבה יותר טוב בעמוד נחיתה מאשר באתר זה שפשוט בעמוד נחיתה אין הרבה אופציות. האופציות הן – כן או לא. כן להכניס את הפרטים או לא. כן לרכוש או לא. זה הכול. אין לאן ללכת לאיבוד שם.

לעומת זאת באתר יש הרבה אפשרויות. אולי נלחץ על הקישור הזה. אולי על זה. אולי נסתכל מה עוד יש בתפריט העליון. אולי נקרא עוד בלוג. אולי נלך לחנות. אולי לא. אולי נקנה את המוצר הזה, אולי את זה.... אתם מבינים את הרעיון.

בזכות המיקוד של דפי הנחיתה, יחס ההמרה שלהם יהיה גבוה בהרבה מיחס ההמרה של אתרים.

יחס ההמרה באתרים באופן טבעי יהיה נמוך בהרבה. מצד שני המטרה מלכתחילה היא שונה.
 

אם ככה, אז מה עדיף?
 

אם יש לכם מוצר אחד או שירות אחד שאתם רוצים את כל הפוקוס עליו, אז כנראה הבחירה הנכונה בשבילכם תהיה דף נחיתה. אבל אם יש לכם עסק עם הרבה שירותים להציע ואם יש לכם הרבה מידע ותכנים איכותיים שאתם רוצים להגיש בעולם הדיגיטל, אז כנראה שתזדקקו לאתר קצת יותר גדול מעמוד אחד.

אבל רגע...
 

למה לא גם וגם?
 

כמובן שזה תלוי תקציב, זמן ואנרגיה. השאלה היא בדרך כלל לא "מה עדיף?" אלא "ממה כדאי לי להתחיל?". לרוב העסקים כדאי שיהיה אתר. לפחות אתר תדמית שיציג את העסק בצורה טובה ומקיפה.

דף נחיתה יכול להיות רלוונטי באופן שוטף לאיסוף לידים, או מדי פעם כאשר יש מוצר חדש להשיק אירוע שרוצים הרשמה.

אם קראתם עד כאן אתם כבר יודעים מה ההבדלים בין דף נחיתה לאתר ובטח כבר יודעים מה עדיף עבור העסק שלכם עכשיו...

ומה אולי יתאים בהמשך.

אם אתם רוצים שנחזור אליכם לייעוץ והצעה בהתאמה אישית כתבו לנו כאן ונחזור אליכם בהקדם.

בהצלחה!

נפגש לקפה?

אם אתם בדרך לפרויקט דיגיטלי ורוצים לעבוד עם מקצוענים, צרו איתנו קשר

072.222.1605 SALES@NTT.CO.IL
//