יחסי ציבור בדיגיטל וניהול מוניטין


מאת מוני מרדכי

יחסי ציבור בדיגיטל

לידים או מוניטין? מכירות מיידיות או בניית העסק לאורך טווח. זה אחד האתגרים עימם מתמודד בעל עסק. מצד אחד עשוי בעל עסק להשקיע את מירב משאביו כדי להשיג לקוחות בטווח המיידי אלא שללא בניית מוניטין, לאורך זמן עלויות הגיוס של לקוחות יהיו גבוהים והתחרות מול המתחרים תהיה קשה יותר.
זו הסיבה שכל עסק חייב לשלב – מכירות ושיווק ויחסי ציבור. 
השינויים העוברים על כלי התקשורת מחייבים בעלי עסקים בניהול יחסי ציבור גם בדיגיטל שכן מסיבות שונות אי אפשר לנהל יחסי ציבור רק במדיה המסורתית.
האינטרנט יכול לשמש קרקע פורייה לפרסום, למיצוב, לבניית מוניטין ואפילו ללכידת לקוחות בזול.
ניהול יחסי ציבור בדיגיטל ייצר לנו נוכחות ברשת ומאפשר למנף את פעילות יחסי הציבור. פעילות ערה באינטרנט וברשתות החברתיות מסייעים גם ליצור תדמית מעודכנת לארגון ויוכלו להוות זרוע נוספת ויעילה למערך יחסי הציבור שלו. 
בנוסף ולא פחות חשוב, רכישת "נכסים" דיגיטליים עשויה לסייע לנו ביום סגריר במקרה שפלוני יחליט לפגוע במוניטין שלנו מסיבה כלשהיא.

שלבים בבניית מהלך יחסי ציבור בדיגיטל ובבניית מוניטין: 
בניית התשתית לתהליך העבודה – מה הסיפור שלכם
הגדרת פרופיל, בידול מול מתחרים וקהלי יעד, זיהוי אלמנטים בתרבות הארגונית שיהיו בסיס לעבודת יחסי ציבור (פרסים, מיזוגים, גיוס עובדים חדשים, חדשות והצלחות, הזדמנויות, מידע שהארגון מייצר). 

מיהם המתחרים שלכם
בידקו איך פועלים המתחרים שלכם, הין משקיעים את מאמציהם, איפה הם מופיעים, נסו לאתר נקודות תורפה שלהם או מקומות שמהם המתחרים נעדרים

אתר אינטרנט
בצעו איפיון ובנייה של אתר אינטרנט במידה ואינו קיים. חשוב לעדכן את האתר מידי תקופה, להוסיף תוכן, לוודא שהוא עדכני מבחינת העיצוב 

יצירת מאגר תכנים לשימוש דיגיטלי
כידוע, התוכן הוא המלך. ככל שתייצרו יותר תכנים מקוריים - מקצועיים וייחודיים לארגון כך תקבלו חשיפה איכותית ששווה זהב.
פתיחת בלוגים 
מה עושים עם כל התוכן הזה? מפרסמים במדיות שונות. כך למשל אפשר לפרסם מאמרים בני 300-500 מילה באתרים כגון סלונה, תפוז, דה מרקר, דה מרקר קפה וכיוב' - רצוי לאפיין כל אחד מהבלוגים האלה במשהו אחר. רוצה לומר שכל בלוג יעסוק בתחום מומחיות אחר שלכם.

יצירת ערך וויקיפדיה 
אתם יכולים לנסות לבד או לאתר את אחד העורכים שתמורת סכום צנוע יכתבו עבורכם את הערך- כמובן שעליו להיות תמציתי ומשולבים בו פרטים אטרקטיביים ובעלי עניין ציבורי.

רשתות חברתיות
פתיחת עמודים רשמיים ברשתות החברתיות וניהול הפרופילים ברשתות חברתיות המתאימות לאופי הארגון: פייסבוק/ אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, קפה דה מרקר וכן הקמת קבוצה בפייסבוק. 
בנוסף כדאי לפתוח קבוצה בתחום העיסוק שלכם כדי להגביר חשיפה ולנצל את הבמה להנעה לפעולה

תקשרו
חשוב שיהיה קישור בין האתר, הבלוג, דף הפייסבוק והמאמרים שיפורסמו באתרים השונים. מאמר יאוזכר בפוסט שיצויץ וחוזר חלילה.

YOUTUBE 
כמנובן שוידאו הוא ערך מוסף. ככל שתפיקו יותר סרטונים בעלי איכות תוכלו להגיע לקהלים חדשים ולהציע דרך נוספת להיחשף בפני הלקוחות. סרטונים אלה יכולים להיות תדמיתיים אך רצוי כאלה שיש בהם משום מתן ערך מוסף כמו למשל "כך תעשו" או טיפים...

Newsletter
לא נרחיב על הידוע מאליו- הלקוח הטוב ביותר שלכם הוא הלקוח שלכם ולכן חשוב לשמור עליו. אחת הדרכים לשמור לקוחות הוא להיות איתו בקשר שוטף באמצעות שליחת מידעון לרשימת תפוצה והעלאת התכנים שלו באתר שלכם.

תוכן שיווקי/ מקודם
כתבתם מאמר טוב ואתם רוצים להגביר החשיפה אליכם או להשתמש בו כדי להניע לפעולה- טאבולה או אאוטבריין הם כלים מצויינים לקידום מוניטין וככלי המרה.


קישורים 
רצוי לשאוף לכך שתופיעו באופן אורגני בתוצאות החיפוש בגוגל הן תחת שמכם והן בתחומי המומחיות שלכם ולכן חשוב שהתכנים השונים יקשרו לעמודים שתרצו שישמוש מעין תעודת הזהות שלכם. 
בנוסף, ניתן לפרסם אייטמים בכלי תקשורת דיגיטליים (אתרי תוכן/ חדשות) ולעיתים אף לקשר אותם לאתר שלכם


רוצים לדעת איך עושים את כל אלה ואפילו יותר מכך,
כיצד לעשות יחסי ציבור בעצמכם ?

הזמינו היום את הספר "יחסי ציבור- עשו זאת בעצמכם

במקביל נשמח להגיע לפגישת יעוץ במסגרתה ננתח את האתגרים העומדים בפניכם ונציע לכם תכנית פעולה אותה תוכלו ליישם בעצמכם בצורה הדרגתית

 

 

 

נפגש לקפה?

אם אתם בדרך לפרויקט דיגיטלי ורוצים לעבוד עם מקצוענים, צרו איתנו קשר

072.222.1605 SALES@NTT.CO.IL
//