המייל שלי מגיע ל- SPAM – למה זה קורה ומה לעשות?


מאוד מעצבן כשזה קורה: מיילים הקשורים לעבודה או ניוזלטרים שאתם שולחים מגיעים אל תיבת הספאם של הנמענים. אז מדוע המייל שלי מגיע לדואר זבל ומה ניתן לעשות בנושא? על כך בשורות הבאות.

ראשית, חשוב להבהיר כי מאחורי העברת מיילים מסוימים לתיבת הספאם עומדות כוונות טובות. בין אם מדובר בשירותי הדואר האלקטרוני של גוגל, יאהו, מייקרוסופט וכן הלאה – הכוונה היא להעניק את השירות הטוב ביותר למשתמשים. חברות אלו מכירות היטב את הבעייתיות של מיילים פרסומיים ואף זדוניים המגיעים בתדירות די גבוהה לתיבות הדואר, ולכן עושות מאמצים רבים להפריד את המוץ מהתבן, כלומר את המיילים שבאמת חשובים ורלוונטיים, אלו שפחות רלוונטיים, ואלו שהם ממש בגדר הטרדה.

הסינון מתבצע לפי הוראות הכתובות אל תוך הקוד של מערכת הדואר האלקטרוני, כך שלפי מספר פרמטרים המייל מסווג לפי ספאם, רלוונטי או פחות רלוונטי. המערכות סורקות את הדואר האלקטרוני שאתם מוציאים, ואם הן מזהות למשל שהכתובת הזו כבר מצויה ברשימות שחורות, הדירוג שלה בהחלט יורד. גם אם יש לה קישורים שבורים, אם היא לא מאומתת לחלוטין וכן הלאה – כך גוברים הסיכויים שלה להיכנס אל דואר הזבל של הנמען.

אמנם מדובר בשירות חשוב למשתמשים אך לא פעם הוא יוצר בעיה מטרידה. למשל, יש חשבונות תמימים לחלוטין שמהם אתם שולחים מיילים לצרכי עבודה אך הם עוברים אוטומטית לדואר הזבל ולא נקראים. בעיה לא פחות חמורה היא ניוזלטרים שאתם עמלים ומשקיעים בהכנתם, אולם שיעור גדול מהם בכלל לא עולה לעיני הנמענים.

מה עושים כדי לשנות את המצב?

הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא להיעזר בתוכנות רלוונטיות שניתן להשתמש בהן בחינם ברשת. מדובר בתוכנות כמו mail-tester שבודקות את איכות הדואר האלקטרוני שלכם בפרמטרים הכי חשובים ונותנות ציון. יתר על כן, הן סוקרות בפניכם את הפרמטרים השונים שהעלו או הורידו את הציון, ומסבירות היכן נמצאת הבעיה.  

הדבר השני הוא להבין שאם קיימת בעיה מהותית של הגעה לדואר זבל, יכול מאוד להיות שחלק גדול מהמיילים שכבר שלחתם סומנו בתור ספאם על ידי נמענים שונים, וזהו פרמטר משמעותי בכל המערכות. במקרה זה, ייתכן שלא יהיה מנוס מלפתוח תיבת דואר חדשה שתאפס את הציון שלכם במערכת. לחילופין, זהו הזמן לשנות כיוון ולהתחיל לארגן, לעצב ולכתוב את המיילים שאתם שולחים בצורה נכונה וחכמה יותר. כלומר, במקום לשלוח מיילים בנאליים שחוזרים על עצמם שוב ושוב באותה התצורה ברשימות גדולות, התחילו לבנות מיילים מותאמים יותר מבחינה אישית לנמענים.

 

 

 

 

 

נפגש לקפה?

אם אתם בדרך לפרויקט דיגיטלי ורוצים לעבוד עם מקצוענים, צרו איתנו קשר

072.222.1603 SALES@NTT.CO.IL