אפיון אתר


מה זה אפיון אתר?

אתר אינטרנט הוא הנכס הדיגיטלי המרכזי שלכם, אשר ישמש לקשת רחבה של פעולות בעתיד ולהשגת יעדים שיווקיים שונים. ובתור נכס חשוב שכזה, יש לבצע תכנון ראשוני נכון שלו כפי שמבצעים תוכנית אדריכלית לבית לפני שמתחילים תכל'ס בבניה בשטח. אז בשורות הבאות נבחן את ההיבטים המרכזיים של אפיון אתר אינטרנט, UX, ונראה ממה הם מורכבים.

ממה מורכב אפיון אתר?

ראשית, חשוב להבין כי תהליך אפיון אתר אינטרנט משתנה בהתאם לסוג הבנייה בה בחרתם: ישנה אפשרות של בנייה עצמאית לגמרי ללא עלויות, אשר בה התפקיד שלכם בתהליך האפיון הוא מרכזי ובלעדי. לעומת זאת, ישנה אפשרות של בניית אתר מאלף ועד תו עם חברה מקצועית, שם לוקחים אתכם ביד ומבצעים תהליך אפיון מעמיק שבו אתם כמובן שותפים חשובים. בכל מקרה, ישנם מספר היבטים מרכזיים של "התוכנית האדריכלית" הזאת.

בתחילה יש לבצע אפיון פונקציונאלי, כלומר להגדיר איזה סוג של אתר אתם מתכוונים לבנות וזאת בהתאם למטרות שלו. לדוגמא, ייתכן שאתם רוצים אתר מכירות מקוון, אתר תדמיתי שמטרתו בעיקר שיווקית, אתר קטן שמהווה מעין כרטיס ביקור שלכם ברשת וכן הלאה. לכל אחת מההגדרות האלו יש השפעות שונות על האופן שבו האתר ייראה ויפעל. לאחר מכן, יש להגדיר את הקהל שלכם ולהשתדל להתייחס אל כמה שיותר פרמטרים. לדוגמא, האם הקהל שאליו אתם פונים מורכב מילדים ומתבגרים, מאימהות צעירות, מאנשים שאוהבים את "החיים הטובים", מאנשים שכבר מכירים את העסק ורכשו ממנו מוצרים או מלקוחות פוטנציאליים, מאנשים שבעיקר מחפשים מידע (למשל פורטל "עשה זאת בעצמך" או פורטל רפואי), וכיוצא בזאת.

השלב הבא – עיצוב ותכנים

בשלב הבא חשוב לבצע סקירה של הרשת ולבחון אתרים של מתחרים: מהם העיצובים שאותם בחרו, התכנים שהכניסו, הדרך שבה הם מניעים את הגולשים לבצע פעולות רצויות, סידור הדפים, התכנים הטקסטואלים, תמונות, סרטונים וכדומה. במילים אחרות, בשלב הזה אתם מתחילים לחשוב על העיצוב של האתר ועל התכנים השונים שיהיו בו. נושא העיצוב ייגזר בין היתר מהגדרות של קהל היעד וגם מהיבטים גרפיים שכבר קיימים בעסק: הלוגו שלו, הסלוגן, הקווים העיצוביים שחוזרים במוצרי השיווק שלו וכדומה. ולגבי התכנים, בהתאם להגדרות הפונקציונאליות יש להחליט למשל על סרטוני הדרכה לשימוש במוצרים, על מאמרים מקצועיים בתחומי העיסוק שלכם, תמונות ומפרטים של מוצרים, טפסים ליצירת קשר, הצטרפות לרשימות תפוצה ולהזמנות, וכדומה.

ארגון של מבנה האתר

עם כל המידע הזה יש לארגן את מבנה האתר ולהגדיר בין היתר את העמודים המרכזיים שבו, אילו מהם יופיעו באופן נגיש ובולט לעיני הגולשים ואילו יצריכו עוד הקלקה או שתיים על מנת להגיע אליהם, כיצד יתחלקו הקטגוריות השונות, האם יהיו דפים נפרדים לכל שירות או דף אחד המאגד את כל הפעילויות, וכן הלאה. בתוך כך, יש לשים את הדגש על חוויית משתמש אופטימאלית שרוצים לייצר, כך שהאתר יהיה אינטואיטיבי, נגיש וקל לשימוש ככל האפשר, ויספק חוויה מצוינת ברמת הניווט, הקריאה, הצפייה בתמונות וסרטונים וכן הלאה.

למידע נוסף על אפיון אתר ולקבלת סיוע מקצועי פנו אלינו ונשמח להשיב על כל שאלה.

 

נפגש לקפה?

אם אתם בדרך לפרויקט דיגיטלי ורוצים לעבוד עם מקצוענים, צרו איתנו קשר

072.222.1603 SALES@NTT.CO.IL