אין לכם https? התנועה לאתר שלכם תפגע! זה הזמן להתעדכן

בינואר האחרון העבירה גוגל את פרוטוקול האתרים מ – http ל – https. בעקבות מעבר זה, אתרים אשר נשארו בפרוטוקול הישן, צפויים להיות מלווים באזהרה של גוגל, בעת הכניסה אליהם. כן, הבנתם נכון, זה אומר שההודעה המעצבנת והמאיימת האדומה והזועקת לגולשים שלא להיכנס לאתרים, עלולה להופיע באתר שלכם, מה שכמובן גם יפגע בדירוג שלכם בגוגל באופן מידי.

מהי מהות השינוי ל – https?

אז מהו בעצם השינוי הגדול בין הפרוטוקולים השונים? פשוט מאוד – אופן העברת המסרים בין הגולשים לשרתים השונים ברחבי העולם. הפרוטוקול הישן, ביצע העברת מסרים גלויה ופתוחה בין הגולשים לבין השרתים, מה שאומר שהמסרים לא מאובטחים, כך שהמידע שהגולשים מעבירים, לרבות פרטי אשראי, פרטים אישיים ועוד, חשופים לשימוש לרעה.

הפרוטוקול החדש, מבצע העברת מסרים באמצעות הצפנתם וקידודם מחדש, כך שהמסרים בעצם מאובטחים ונשמרים בסודיות גבוהה. עם כמות גניבות האשראי והזהויות בעולם בעידן הדיגיטלי, אנו יכולים להבין מדוע השינוי הזה הוא כה קריטי לנו וללקוחות שלנו, המבקשים לגלוש באתר שבמינימום שומר על פרטיותם – בעיקר בעת העברת מסרים במסגרת ביצוע עסקה.

אז מה אנחנו כבעלי אתרים צריכים לעשות?

לפני שיהיה מאוחר מידי והגולשים יחששו להיכנס לאתר שלכם, יש לרכוש ולהתקין תעודת הצפנה (SLL). תעודה זו ניתן לרכוש דרך החברה המארחת של האתר שלכם, דרך החברה שבה רכשתם את הדומיין שלכם או דרך חברות בניית אתרים, אשר מספקות את התעודה, לרבות התקנתה. אם אתם לא רוצים שתנועת הגולשים לאתר שלכם תינזק, זוהי פעולה שעליכם לבצע בהקדם. גם אם האתר שלכם הוא אתר מאוד פופולרי ומוכר, לאחר שיראו את האזהרה של גוגל, הגולשים עלולים לחשוש שהאתר נפרץ או מכיל וירוסים שיפגעו במחשב שלהם ופשוט להימנע מכניסה לאתר שלכם עד להודעה חדשה – אל תתנו לזה לקרות.